שעורי השקעה שלמדנו ב 2023

2023  הייתה עוד שנה מעניינת למשקיעים, עם הרבה הפתעות. אנחנו צריכים להיות רגילים לזה עד עכשיו, נכון? לצפות לבלתי צפוי. בתחילת השנה היו לנו קריסות בנקים, הציפיות לנחיתה קשה והאינפלציה עדיין הייתה לוהטת. לעומת זאת, כעת? יש לנו טביעות אינפלציה נמוכות בהרבה, מדד דאו 30 בשיא חדש של כל הזמנים, והמשקיעים אופטימיים שהורדות הריבית באופק. לאורך הדרך היו כמה שיעורים ותזכורות נצחיים טובים למשקיעים שנוכל ליישם ב-2024 ואילך, והשבוע, אנחנו מכסים 7 מהם.

שיעור 1: איכות מתגברת בתקופות של אי ודאות 💪

ההתאוששות של השוק נמשכה במהלך 2023, אבל עדיין הייתה הרבה אי ודאות. דבר אחד שהתברר היה שהמשקיעים קיבלו תגמול על ידי היצמדות למניות באיכות גבוהה, במקום להסתובב למניות שהיו בפיגור או שנראו "זולות". הביצועים של מדד S&P 500 הושפעו במידה רבה מהביצועים החזקים של ה'Magnificent 7' שהיווה כמעט 30% מהמדד. אבל כמה מדדים שעוקבים אחר מניות עם רווחים באיכות גבוהה עדיין הצליחו לעלות על המדד. ✨הלקח כאן הוא שאם אתה יכול לסבול תנודתיות מסוימת, שווה להישאר עם ההשקעות האיכותיות שלך, במקום לעבור למניות דפנסיביות

שיעור 2: התעלם מהתחזיות 🔇

 מדי שנה בערך בזמן הזה, התקשורת הפיננסית מפרסמת רשימה של יעדי מחירי S&P 500 מאסטרטגים בוול סטריט לסוף השנה הבאה.

 ✨ ביצוע תחזית כזו היא קשה מאוד ובדרך כלל מעוננת על ידי הטיית עדכניות. תצפית נוספת שיש לציין היא שהתשואות השנתיות לעיתים רחוקות קרובות לממוצע. התשואה הממוצעת של מדד S&P 500 מאז 1957 היא קצת יותר מ-10%. ב-60 השנים האחרונות זה היה רק בטווח של 5% מזה 15 פעמים. שיעור

 שיעור 3: השווקים עושים עבודה די טובה בחיזוי העתיד

✨ הזדמנויות נוצרות כאשר השווקים עדיין מגיבים לעבר, והמניות נסחרות לפי הערכות שווי אטרקטיביות. ההזדמנויות הללו מתגלות כאשר אתה מתעלם מהרעש (שיכול להיות קשה) ומסתכל על 5 עד 10 שנים.

שיעור 4: זה לעתים קרובות דרך מהמורות עבור תעשיות חדשות 🚧

תעשיית ה-EV העולמית גדלה בקצב אסטרונומי – אבל היא נפלה במגבלת מהירות כשהיא התחילה להיות מיינסטרים.. כל תעשייה צומחת יכולה להתמודד עם אתגרים כמו זה, גם אם היא צומחת מהר ומייצרת תזרים מזומנים חיובי. השער הכסוף הוא שהמהמורות הללו בדרך יוצרות הזדמנויות למשקיעים סבלניים. יצירת נרטיב עבור חברה לא אומר שאתה צריך להשקיע או לדחות את המניה על הסף. אתה יכול להמשיך לעדכן את הנרטיב שלך ולהכיר את החברה בזמן שאתה מחכה למחיר הנכון

 שיעור 5: משקיעים צריכים להקדיש תשומת לב רבה למניות הסיכון הגבוה שלהם

 ⚠️ אוקטובר היה תזכורת לסיכונים הגלומים בכמה מניות דיבידנד, במיוחד אלה עם תשואות אטרקטיביות. משקיעים רבים נתפסו כשמניות נדל"ן ושירותים (שבדרך כלל יש להם את תשואות הדיבידנד הגבוהות ביותר, ומשתמשות בחובות רבים) צנחו עם עליית תשואות האג"ח.. זה חיוני שממציאים ידעו כמה חוב יש לחברות שהם משקיעים בהן, וכמה בקלות הם יכולים לנהל את החוב הזה.

שיעור 6: חברות יכולות גם להיות מרוכזות מדי ❗️

 אחד האירועים הגדולים של 2023 היה קריסת בנק עמק הסיליקון במרץ. במבט לאחור, כדאי להדגיש היבט אחד של הסיפור הזה. SVB שירת כמעט אך ורק חברות טכנולוגיה בקליפורניה, כמו גם את העובדים שלהן. כאשר מגזר הטכנולוגיה חווה שפל, חברות ועובדים החלו למשוך פיקדונות. זה הביא לריצה על הבנק, שהצטרפה לעובדה שנכסי הבנק לא היו נזילים כפי שהיו צריכים להיות. זה הוביל בסופו של דבר לקריסת הבנק. אבל, גם אם הבנק לא היה מתמוטט, העסק שלו היה נפגע מאוד, כי הוא היה כל כך תלוי בשוק ספציפי. ✨ זה לא חל רק על בנקים. חברות יכולות להיות בסיכון כאשר הן מסתמכות על מוצר בודד, שוק או קבוצה קטנה של לקוחות. זה לא אומר שאתה צריך להימנע מחברות כאלה, אבל חשוב לקחת בחשבון את הסיכון בכל הנוגע להגדלת הפוזיציות והערכת השווי.

שיעור 7: חברות גדולות ממציאות את עצמן מחדש ללא הרף 🔧

הביצועים של כמה מהחברות הכי יקרות בעולם השנה הם תזכורת לציטוט של וורן באפט וצ'רלי מונגר שהזכרנו לאחרונה: "הרבה יותר טוב לקנות חברה נפלאה במחיר הוגן מאשר חברה הוגנת במחיר נפלא".

✨ חברות עם מנהיגים מעולים, תרבות, קניין רוחני ותזרימי מזומנים חזקים יכולות בסופו של דבר לעשות דברים שלא דמיינתם כשהשקעתם לראשונה.

קרדיט simply wall st

לתיאום פגישת היכרות

מבטיחים לענות כמה שיותר מהר

עוד מהבלוג