למה חשוב תכנון פיננסי

תכנון פיננסי

הנה למה תכנון פיננסי חשוב

כל אחד יכול ליהנות מתוכנית פיננסית מוצקה, ללא קשר לגיל או לרמת הכנסה.

קיום תוכנית יכול לעזור לך להישאר על המסלול ולעמוד ביעדים שלך. אם אין לך תוכנית פיננסית, כך תוכל להתחיל:

יש אנשים שחושבים שתכנון פיננסי מיועד רק לעשירים, אבל במציאות, כל אחד יכול להפיק תועלת מתוכנית פיננסית סולידית, ללא קשר לגיל או לרמת ההכנסה. בין אם אתה מתחיל לראשונה את הקריירה שלך, מתכונן לילדים או סופר לאחור את הימים לפרישה, תוכנית פיננסית יכולה להועיל לך ביותר מדרך אחת. כפמליאופיס אנחנו בוחנים מספר אלטרנטיביות לתכנון.

היתרונות של תכנון פיננסי

אנשים שיש להם תוכנית פיננסית נוטים יותר לשלוט על הכספים שלהם מאשר אלה שאין להם. למעשה, 63% מהאמריקאים עם תוכנית פיננסית כתובה אומרים שהם מרגישים יציבים כלכלית בעוד שרק 28% מאלו ללא תוכנית כזו מרגישים אותו הדבר, על פי מחקר עושר של צ'ארלס שוואב משנת 2019.

למי שיש תוכנית פיננסית יש גם הרבה יותר ביטחון ביכולתו להגיע ליעדי הפרישה האישיים שלו. שוואב מדווח כי 56% מהאנשים עם תוכנית הרגישו "בטוחים מאוד" שהם יגיעו ליעדים שלהם, בעוד שרק 17% מאלו ללא תוכנית הרגישו את אותה רמת נוחות.

בנוסף, לאנשים עם תוכנית פיננסית יש בדרך כלל הרגלים בריאים יותר בכל הנוגע לחסכון ולהוצאות. לפי אותו מחקר עושר, 78% מהמתכננים משלמים את החשבונות וחוסכים בכל חודש לעומת 38% בלבד מהמתכננים שאינם מתכננים. כמו כן, 75% מהמתכננים שוקלים סובלנות לסיכון בעת השקעה, בעוד שרק 56% מהמתכננים לא עושים את אותו הדבר. אז אם עדיין אין לך תוכנית, הנתונים הסטטיסטיים האלה עשויים לעזור לך להניע אותך להתחיל.

 

מה כוללת תוכנית פיננסית?

היופי בתכנון פיננסי הוא שאתה יכול להגדיר אסטרטגיה שמתאימה לצרכים ולמטרות שלך. אתה לא צריך לעקוב אחר תבנית מסוימת .

תכנון פיננסי מכסה בדרך כלל היבטים כגון:

יעדי חיסכון לטווח קצר וארוך

אסטרטגיות השקעה

תכנון מס

תכנון פרישה

ביטוח (כולל בריאות, חיים וטיפול ארוך טווח)

תכנון עיזבון

 

אבל תוכנית פיננסית לא חייבת להיות עסקית בלבד. אם, למשל, אתה מקווה לקנות טלוויזיה חדשה השנה או רוצה לחסוך לחופשה נעימה, אתה יכול לשלב את הרצונות האלה בתוכנית שלך ולראות איך הם משתלבים עם הכספים שלך. יתר על כן, אתה יכול, ואולי לשקול, לשנות או להתאים את התוכנית שלך בזמן שאתה עובר בשלבים שונים של החיים.

אם אתה בשנות ה-40 או ה-50 שלך ייתכן שתבחר להתמקד ב:

חיסכון ללימודם עובר ילדים

ביטול חובות כרטיסי אשראי

הגדלת החיסכון הפנסיוני

הבטחת כיסוי נאות של ביטוח חיים, נכות ורכוש

אם אתה בשנות ה-60 שלך, התוכנית שלך עשויה לכלול:

מיצוי הפקדות לפנסיה

תכנון תזרים מזומנים בפנסיה

סיום תוכנית העיזבון שלך

 

חלק גדול בהקמת תוכנית פיננסית כרוך בהבנת מה הכי חשוב לך ונקיטת צעדים להשגת יעדים אלה. אבל אם אתה ממפה את המטרות שלך, יהיה לך סיכוי טוב יותר להישאר במסלול ובסופו של דבר לעמוד בהם.

לא משנה מה כוללת התוכנית הפיננסית שלך, יצירת אחת היא דרך טובה להישאר אחראי ולעבוד לקראת משהו מוחשי. וככל שתקדימו לפתח את התוכנית שלכם, כך תצטרכו זמן רב יותר לצמצם את המטרות הללו.

לתיאום פגישת היכרות

מבטיחים לענות כמה שיותר מהר

עוד מהבלוג