השקעות אלטרנטיביות לגיוון הון

פמליאופיס

כפי שהדגשנו בהנחות שוק ההון ארוכות הטווח שלנו בשנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות ממשיכות במעבר שלהן מאופציונלי לחיוני. עם זאת, כאשר מדובר בהשקעה בחלופות – ובעיקר בחלופות שוק פרטי – הגישה צריכה להיות שונה מזו הננקטת באופן מסורתי בשווקים הציבוריים. הקצאת נכסים חלופית חייבת להתבסס על גישה מכוונת תוצאה. במילים אחרות, משקיעים צריכים קודם כל לזהות את הבעיה שהם מקווים לפתור, ולאחר מכן לקבוע את הנכס המתאים ביותר להשגת התוצאה הרצויה.

 

ישנם שלושה תפקידים שהשקעות אלטרנטיביות יכולות למלא בתיק מגוון – הן יכולות לספק הכנסה, גיוון או לשפר תשואות. חשוב לציין, אלה אינם סותרים זה את זה; חלופות מסוימות – כמו נכסי ליבה ריאליים – יכולות לספק שילוב של הכנסה וגיוון כאחד. באופן כללי, אנו  כפמילאופיס מוצאים שמשקיעים מחפשים נדל"ן, תשתיות והלוואות ישירות לצורך פיזור והכנסה, בעוד שקרנות גידור בדרך כלל מספקות גיוון או שיפור תשואה. יתר על כן, אסטרטגיות פרטיות ואסטרטגיות אשראי אופורטוניסטיות יותר המתמקדות בנכסים במצוקה ובמצבים מיוחדים שימשו באופן מסורתי כדי לשפר את התשואות. בשורה התחתונה; סוגים שונים של השקעות אלטרנטיביות ישחקו תפקידים שונים מאוד בהקשר של תיק מגוון.

 

למרות מסגרת ברמה גבוהה זו, השקעה בנכסים חלופיים היא קשה ומורכבת. במאמץ לעזור לספק יותר בהירות, יצרנו  כפמילאופיס עקרונות של השקעות חלופות. במסמך זה אנו מדגישים את היתרונות של הוספת חלופות לתיק, הצמיחה בסוג הנכסים, היתרונות שסוגים שונים של חלופות יכולים לספק, כמו גם את החשיבות של בחירת מנהל.

 

בשנה שבה ראתה תנודתיות מוגברת, אי ודאות גיאופוליטית, שינוי נ במדיניות המוניטרית ומתאמים בין מניות/אג"ח הפכו חיוביים, נזכרו משקיעים שבדרך כלל לא קל להשיג תשואות כפי שהיה ב-2021. יתר על כן, למרות שהערכות השווי כעת נראות טובות יותר הן עבור מניות והן עבור אג"ח, התחזית לתשואות לטווח ארוך עדיין מאתגרות. זה, יחד עם תפריט הולך וגדל של אפשרויות השקעה אלטרנטיביות, מצביע על כך שקיומה של מפת דרכים לניווט ביקום ההשקעות האלטרנטיביות תהיה גורם מכריע להצלחה בטווח הארוך.

 

השקעות אלטרנטיביות
השקעות אלטרנטיביות

לתיאום פגישת היכרות

מבטיחים לענות כמה שיותר מהר

עוד מהבלוג