צ'ארלי מאנגר האמירות הטובות ביותר מאגדת ההשקעות

צארלי ובאפט

צ'ארלי מאנגר, סגן יו"ר ברקשייר האת'ווי (BRK-A), (BRK-B), מת ביום שלישי בקליפורניה בגיל 99.

 

המיליארדר והמשקיע האגדי, השאיר הון עשיר של חוכמה.

הנה כמה מהציטוטים הטובים ביותר שלו על השקעות, שוק המניות וכלכלת ארה"ב:

"מה שכולם למדו הוא שכולם צריכים השתתפות משמעותית ב-12 החברות שמצליחות יותר מכולם. אתה צריך לפחות שתיים או שלוש מהן". – במהלך פודקאסט בשנת 2023.

 

"אני חושב שלמשקיעי ערך יהיה יותר קשה עכשיו, כשיש כל כך הרבה מהם שמתחרים על חבורה מופחתת של הזדמנויות. העצה שלי למשקיעי ערך היא להתרגל להרוויח פחות". – בפגישה השנתית של Berkshire Hathaway 2023.

 

"אני אוהב הכל בקוסטקו. אני מכור מוחלט, ולעולם לא אמכור מניה". – בפגישה השנתית של Daily Journal 2023.

 

"אם אתה מתכוון להשקיע במניות לטווח ארוך או בנדל"ן, כמובן שיהיו תקופות שבהן יש הרבה ייסורים ותקופות אחרות שבהן יש בום. אתה רק צריך ללמוד לחיות דרכם. אני מאמין לעשות הכי טוב שאתה יכול ולהמשיך כל עוד הם מאפשרים לך". – במפגש השנתי של Daily Journal 2021.

 

"חיקוי העדר מזמין רגרסיה לממוצע (רק ביצועים ממוצעים)." – מתוך "האלמנאק של צ'רלי המסכן", ספר מאת מונגר.

 

"אני מוצא שהרבה יותר קל למצוא ארבע או חמש השקעות שבהן יש לי סיכוי די סביר להיות צודק שהן הרבה מעל הממוצע. הרבה יותר נוח לי להחזיק שתיים או שלוש מניות שאני חושב שאני יודע עליהן משהו ושבהן אני חושב שיש לי יתרון". – במהלך הפגישה השנתית של Daily Journal לשנת 2021.

 

 

"העולם מלא במהמרים טיפשים, והם לא יצליחו כמו המשקיעים הסבלניים". – במהלך ראיון שבועי במניות 2018.

 

"צריך אופי לשבת עם כל הכסף הזה ולא לעשות כלום. לא הגעתי למקום בו אני הולך אחרי הזדמנויות בינוניות". – אלמנאק צ'רלי המסכן.

 

"קפיטליזם ללא כישלון הוא כמו דת ללא גיהנום." – מתוך "הטאו של צ'רלי מונגר", ספר מאת דיוויד קלארק.

 

"יש לי חבר שהוא דייג. הוא אומר, 'יש לי כלל פשוט להצלחה בדיג. דגים היכן שהדגים.’ אתה רוצה לדוג היכן שהמציאות. זה פשוט. אם הדיג ממש עלוב במקום שבו אתה נמצא, כנראה שתחפש מקום אחר לדוג בו." – במהלך הפגישה השנתית של Daily Journal 2020.

לתיאום פגישת היכרות

מבטיחים לענות כמה שיותר מהר

עוד מהבלוג