הקצאת נדל"ן למשקיעים בגיל השלישי: איזון בין החזקות ישירות ועקיפות

נדלן אלטרנטיבי

מבוא
ככל שמשקיעים מתקרבים לגיל פרישה, הופך להיות חיוני להתאים את תיקי ההשקעות שלהם כך שיתאימו ליעדים הפיננסיים המשתנים ולסובלנות הסיכון שלהם. נדל"ן נחשב לרוב לסוג נכסים יציב ומניב הכנסה, מה שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית עבור משקיעים מעל גיל 60. כמפליאופיס אנו בוחנים את אחוז האחזקה המומלץ בנדל"ן עבור לקוחותינו בקבוצת גיל זו, לרבות החלוקה בין החזקות ישירות לאחזקות עקיפות באמצעות מניות.

הבנת היתרונות של נדל"ן למשקיעים מעל גיל 60
נדל"ן מציע מספר יתרונות פוטנציאליים למשקיעים שנכנסים לפנסיה או כבר בפנסיה:
הכנסה קבועה: השקעות נדל"ן, במיוחד נכסים להשכרה, יכולות לספק זרם הכנסה אמין ועקבי בצורה של תשלומי שכירות. הכנסה זו יכולה להשלים חסכונות פנסיוניים אחרים ולסייע בכיסוי הוצאות המחיה.
גידור אינפלציה: נדל"ן הראה היסטורית את היכולת להתגונן מפני אינפלציה. הכנסות השכירות נוטות לעלות עם עליית המחירים, מה שעוזר לשמר את כוח הקנייה של ההכנסה של המשקיע לאורך זמן.
גיוון: הכללת נדל"ן בתיק השקעות יכולה לשפר את הפיזור על ידי הוספת סוג נכסים שלעתים קרובות מציג מתאם נמוך עם השקעות מסורתיות כמו מניות ואג"ח. זה עשוי להפחית את הסיכון הכולל בתיק.
הערכה ארוכת טווח: לנכסי נדל"ן יש פוטנציאל לעלות בערכם בטווח הארוך, ולספק שבח הון שיכול לתרום לצמיחת תיק ההשקעות הכוללת.
הקצאת נדל"ן מומלצת למשקיעים מעל גיל 60
אחוז ההחזקה המומלץ בנדל"ן בתיק של אנשים מעל גיל 60 יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו סובלנות לסיכון, יעדים פיננסיים ונסיבות אישיות. עם זאת, הנחיה כללית היא להקצות כ-10% עד 30% מסך התיק לאחזקות נדל"ן.

אחזקות ישירות מול אחזקות עקיפות (דרך מניות)
כאשר בוחנים השקעות נדל"ן, למשקיעים יש אפשרות להקצות את אחזקותיהם ישירות באמצעות בעלות על נכס או בעקיפין באמצעות מניות של קרנות נאמנות להשקעות נדל"ן (REITs) וקרנות נאמנות ממוקדות נדל"ן. ניתן להתאים את חלוקת האחוזים בין שתי צורות החזקות אלו על סמך העדפות ונסיבות אישיות.
אחזקות ישירות: אחזקות ישירות בנדל"ן כרוכות בבעלות על נכסים פיזיים כגון בתי מגורים, מבנים מסחריים או נכסים להשכרה. ככל שהמשקיעים מתבגרים, ייתכן שכדאי להקצות חלק קטן יותר מהקצאת הנדל"ן (בסביבות 5% עד 15%) לאחזקות ישירות. זה מאפשר את היתרונות הפוטנציאליים של ייצור הכנסה, הערכה ארוכת טווח וגידור אינפלציה תוך מזעור אחריות הניהול ואתגרי הנזילות הקשורים בבעלות ישירה על נכס.
אחזקות עקיפות (באמצעות מניות): אחזקות עקיפות כוללות השקעה בנדל"ן באמצעות קרנות נאמנות הנסחרות בבורסה או קרנות נאמנות ממוקדות נדל"ן. כלי רכב אלה מציעים גיוון על פני מגוון רחב של נכסים ומספקים נזילות בהשוואה לבעלות ישירה על נכס. הקצאת חלק גדול יותר מהקצאת הנדל"ן (כ-15% עד 25%) לאחזקות עקיפות באמצעות מניות יכולה לספק חשיפה לשוק הנדל"ן תוך מתן קלות ניהול וגישה פוטנציאלית למומחיות ניהול מקצועית.

שיקולים וייעוץ מקצועי
משקיעים מעל גיל 60 צריכים לשקול היטב את הנסיבות הפיננסיות הספציפיות שלהם ולבחון בעזרתנו את קבלת החלטות השקעה כלשהן. יש לקחת בחשבון גורמים כגון מצבו הכלכלי הכולל של הפרט, סובלנות סיכונים ודרישות הכנסה מפרישה בעת קביעת ההקצאה המתאימה למקרקעין.
בנוסף, על המשקיעים להעריך את רמת הנוחות שלהם עם האחריות והסיכונים הקשורים בבעלות ישירה על נכס, כגון אחזקת נכס, ניהול דיירים ומגבלות נזילות פוטנציאליות. השקעה ב-REITs או בקרנות נאמנות ממוקדות נדל"ן יכולה להציע גישה יותר מופרזת תוך מתן חשיפה לשוק הנדל"ן.
סיכום
עבור משקיעים מעל גיל 60, הקצאת חלק מתיק ההשקעות שלהם לנדל"ן יכולה להציע יצירת הכנסה, הגנה על אינפלציה, גיוון והערכה פוטנציאלית לטווח ארוך. אחוז אחזקות מומלץ לנדל"ן בקבוצת גיל זו נופל בדרך כלל בין 10% ל-30% מסך התיק. כאשר מחלקים את האחוזים בין החזקות ישירות לאחזקות עקיפות באמצעות מניות, לרוב מוקצה חלק קטן יותר לאחזקות ישירות (5% עד 15%) וחלק גדול יותר לאחזקות עקיפות (15% עד 25%).

כדי להבטיח החלטות השקעה מתאימות, אנו כפמליאופיס מבצעים אנליזה ותכנון ומשקללים את היעדים הפיננסיים ואת סובלנות הסיכון של לקוחותינו, ומעריכים את היתרונות והאתגרים של בעלות ישירה על נכס לעומת השקעות עקיפות באמצעות מניות. על ידי איזון בין החזקות נדל"ן ישירות לעקיפות, משקיעים יכולים ליהנות פוטנציאלית מהיתרונות הייחודיים שהנדל"ן מציע בתיקי הפרישה שלהם.

 

הגיע הזמן להוריד את המדריך שלנו :

לתיאום פגישת היכרות

מבטיחים לענות כמה שיותר מהר

עוד מהבלוג